A belső kutatások előkészítése már 2021 decemberében elkezdődött, amikor a projektet koordináló Újbuda Önkormányzata mellett a projektben résztvevő cseh, horvát, román és görög önkormányzati partnerszervezetek részletesen kidolgozták a saját munkatársaik, valamint a projektmegvalósításba bevont intézményeik szolgáltatásait igénybe vevő lakosok véleményét feltáró kérdéseket a norvég szakértői partner segítségével.
Újbuda Önkormányzata esetében a kutatást lebonyolító munkatársak a szervezeti egységek sajátosságaihoz igazítva állították össze a kliens-, és munkavállalói kérdéssorok tartalmát.
A munkavállalói kérdőíveket a kutatásban résztvevő intézmények (Újbudai Szociális Szolgálat, Újbudai Humán Szolgáltató Központ), illetve a Polgármesteri Hivatal projektbe bevont szervezeti egységeinek (Zöldfelületi Csoport, Lakás- és Helyiséggazdálkodás Osztály és Szociális és Egészségügyi Osztály) munkatársai online, anonim módon töltötték ki. Összesen 150 fő munkatárs véleménye került feldolgozásra.
A projektbe bevont intézmények szolgáltatásait az ügyfelek papír alapú kérdőívek kitöltésével értékelhették. Összesen 100 db kérdőív kitöltésre került sor.
A kérdéssorok kiértékelését mindkét esetben Mátics Katalin (intézményvezető, Újbudai Szociális Szolgálat) és Szabó Judit Ágnes (szociális munkatás, Újbudai Szociális Szolgálat) végezték el.
Az eredményeket tartalmazó szakmai tanulmányok kivonatai az alábbi linkekre kattintva érhetőek el:
2022. adatfelvétel eredményei – munkavállalói kérdőívek
2022 adatfelvétel eredményei – kliens kérdőívek
2022 második felében a belső kutatások eredményeire alapozva a projekt partnerszervezetek közös Akciótervet készítenek, amely meghatározza a projekt további lépéseit. A dokumentum konkrét kérdéseket és kihívásokat, valamint ajánlásokat készül megfogalmazni a partnerségen kívüli állami szervek/ civil szervezetek számára. Az Akcióterv a norvég szakértői partner Apenhet AS szakmai iránymutatása mellett készül és a tananyagfejlesztés alapjául szolgál a 2023-as évben.