PÁLYÁZATI KIÍRÁS INGATLAN BÉRBEADÁSÁRA
Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata (1113 Bp. Bocskai út 39-41.) a Bp. XI. Ménesi út 16. szám 4964/1 hrsz-ú ingatlan bérbeadására pályázatot ír ki az alábbiak szerint:
Az ingatlan jellemzői:
- 3 szint összesen 462 m2 (3×154 m2), pince 35 m2 (kazánház) és padlástér
- Víz, villany, csatorna, gáz közműbekötéssel ellátott.
- Az épület az ott folytatni kívánt tevékenységhez szükséges belső átalakításra, és műszaki állapota alapján teljes felújításra szorul.
Az ingatlan megtekintésének időpontja: 2019. október 10. 13-1330 óra (bejárat a Himfy u. 2. felől)
Bérbeadás célja: közösségi, kulturális, művészeti, alkotó célú tevékenységek
Az ingatlan szintenként vagy egyben is bérbe vehető.
Minimális bérleti díj összege az alábbiak szerinti:
szint | alapterület (m2) | minimális bérleti díj (Ft/hó) | pályázati biztosíték összege (Ft) |
alagsor | 154 | 50.000 | 500.000 |
földszint | 154 | 70.000 | 700.000 |
emelet | 154 | 60.000 | 600.000 |
teljes ingatlan | 462 | 150.000 | 1.500.000 |
A pályázati biztosíték összegét a Bp. Főv. XI. Ker. Újbuda Önkormányzata számlájára kell befizetni, csekken (mely a Vagyongazdálkodási Osztályon átvehető) vagy átutalással. (szl szám: 11784009-15511001-10060005) Közlemény rovatban fel kell tüntetni „pályázat Ménesi út 16. szám alatti ingatlan bérbevételére”
A pályázat benyújtási határideje: 2019. október 24. 11 óra
A pályázatok benyújtásának helye: Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási Osztály (1113 Bp. XI. Zsombolyai u. 5. II. em. 206. szoba).
1. A pályázat csak a részletes pályázati kiírás mellékletét képező pályázati lapon nyújtható be zárt, feladót és más jelet nem tartalmazó borítékban. A borítékra rá kell írni: „pályázat Ménesi út 16. szám alatti ingatlan bérbevételére”.
A pályázati laphoz mellékelni kell:
- az ajánlattevő rövid bemutatását,
- a folytatni kívánt tevékenység bemutatása,
- a helyiségben tervezett felújítási, kialakítási munkáinak bemutatása (műszaki leírás, vázlatterv, koncepcióterv)
- esetleges referenciák,
- igazolást arról, hogy a pályázónak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, Budapest Főváros Önkormányzata, illetőleg Budapest Főváros XI. Kerületi Önkormányzata felé adó és egyéb köztartozása nincs.
2. Nem lehet pályázó az
- aki végelszámolás alatt áll, vagy aki ellen csőd-, illetve felszámolási eljárás van folyamatban,
- aki az Önkormányzattal szemben fennálló bérleti díj, külön szolgáltatási díj, illetve helyi adó fizetési kötelezettségének a pályázati kiírást megelőző három évben nem tett eleget,
- a gazdasági társaság, amelynek vezető tisztségviselője, vagy legalább többségi irányítást biztosító befolyással rendelkező tulajdonosa a b. pontban meghatározott fizetési kötelezettségének nem tett eleget.
3. A pályázat érvényességének szempontjai:
-
- A pályázati lap pontos kitöltése. (A havi bérleti díj összegére, mely jelenleg mentes az adó alól ajánlatot kell tenni és meg kell jelölni a helyiségben folytatni kívánt tevékenységet.)
- A felsorolt dokumentumok hiánytalan benyújtása.
4. Az elbírálás szempontjai:
-
- A helyiségben folytatni kívánt tevékenység
- A helyiségben tervezett felújítás műszaki tartalma, színvonala.
5. A pályázat nyertese az eredményhirdetéstől számított 30 napon belül köteles a helyiségbérleti szerződést megkötni. A helyiség bérleti díjába a pályázat nyertese által befizetett pályázati biztosíték beszámításra kerül. A bérlő köteles a pályázati biztosíték és az óvadék összege (a licitálás során megemelkedett bruttó bérleti díj háromszorosa) közötti különbözeti díjat a határidő utolsó határnapjáig a bérbeadó számlájára hiánytalanul átutalni.
6. Annak a pályázónak, aki a bérleti szerződés megkötésére jogosultságot nem szerzett, a Vagyongazdálkodási Osztály az eredményhirdetéstől számított 15 napon belül intézkedik a pályázati biztosíték visszafizetése érdekében.
7. Ha a pályázat nyertese a bérleti szerződést az előírt határidőben nem köti meg, a helyiséget az Önkormányzat által második legkedvezőbb ajánlatot tevőnek kihirdetett pályázó részére kell bérbe adni, amennyiben ilyet a Gazdasági Bizottság megjelöl. A szerződés megkötésére a második helyezettnek a tájékoztatást követő 15 nap áll rendelkezésére. Ebben az esetben a pályázat nyertese az általa megfizetett pályázati biztosítékot elveszti.
8. A bérleti szerződés főbb paraméterei:
- A szerződés határozatlan időtartamra szól, azonban az Önkormányzat 15 éves időtartamra vonatkozóan a rendes felmondás jogával nem fog élni a szükséges felújítási munkák magas költségeire tekintettel.
- Bérbeadó a Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata.
- A bérleti díj összege évente, január 1-től automatikusan módosul a KSH által az előző évre megállapított infláció mértékével, legkorábban 2021. január 01-től.
- Óvadék a bérleti díj háromszorosa, mely összegbe beszámításra kerül a pályázati biztosítékként befizetett összeg a különbözet összege szerződéskötéskor fizetendő vagy szerződés aláírását követő 15 napon belül visszautalásra kerül.
- Bérleti díj fizetés kezdete a tevékenység megkezdésének időpontja, de legkésőbb 2020. szeptember 1. napja.
- Az Önkormányzat az egyszeri vissza nem térítendő igénybevételi díj megfizetésétől eltekint
- A helyiségben folytatandó tevékenységet csak a szükséges hatósági és egyéb engedélyek birtokában lehet megkezdeni, melyek beszerzése a bérlő feladata,
- A bérlő köteles a bérleti szerződés aláírásától számított 12 hónapon belül a folytatandó tevékenységet megkezdeni és azt a szerződés fennállása alatt a helyiségben folyamatosan végezni. A tevékenységre vonatkozó hatósági engedélyeknek és jogszabályoknak megfelelő megkezdése tényét a bérbeadó részére a bérleti szerződés aláírásától számított 12 hónapon belül igazolni köteles a működési engedély illetve bérlői külön nyilatkozat benyújtásával, amelyben bérlő kijelenti, hogy tevékenységét meghatározott napon megkezdte.
- A bérlő tudomásul veszi, hogy a helyiségben folytatni kívánt tevékenységhez szükséges szakhatósági és egyéb engedélyek iránti kérelmek elutasítása esetén a XI. Kerület Újbuda Önkormányzatával szemben követelése nincs,
- A közüzemi díjak fizetése a leendő bérlő(-k) kötelezettségi körébe tartozik oly módon, hogy amennyiben az ingatlannak több bérlője lesz a földszinti rész bérlője köteles a mérőórákat nevére átíratni. Az alagsori és az emeleti helyiség bérlőjének megállapodás alapján a fogyasztást továbbszámlázza (víz-csatorna, villany, gáz). Minden szint bérlője köteles a hulladék elszállítására közvetlenül szerződni a szolgáltatóval.
- Bérlő a helyiséget megtekintett állapotban veszi bérbe, a bérlet tárgyát képező helyiségben folytatni kívánt tevékenységhez a feltételeket a bérbeadó nem biztosítja, annak költségei a bérlőt terhelik.
- Bérlők a tevékenységi körükhöz kapcsolódóan az udvart szabadon használhatják. Az udvar karbantartása bérlők feladata.
- Amennyiben az ingatlan egy bérleti szerződés keretében kerül bérbeadásra az ingatlan teljes karbantartása bérlő feladata.
- A bérleti jogviszony bármilyen jogcímen történő megszűnése esetén a bérbeadó részére történő visszaadáskor a bérlet tárgyát a bérlő kiürítve, tisztán, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban köteles átadni a bérleti jogviszony megszűnésének napján.
- A bérleti szerződés hatályba lépésének feltétele a bérlő által – bérbeadó által elfogadott tartalommal – tett közjegyzői okiratba foglalt egyoldalú kötelezettségvállaló nyilatkozat a bérlemény kiürítése, birtokba adásának tárgyában, valamint e közjegyzői okirat hiteles kiadmányának 1 példányban történő átadása bérbeadó részére, melynek költségét bérlő viseli.
9. A pályázati kiírás és a benyújtott pályázat a benyújtási határidőig, azaz 2019. 10. 23. 11 óra napjáig visszavonható
10. A Gazdasági Bizottság fenntartja azon jogát, hogy a pályázatot indoklás nélkül eredménytelennek nyilváníthatja.
Bővebb felvilágosítás az ingatlanokról a 3811-311-es és a 3811-312-es telefonszámon kapható.
Budapest, 2019
Gazdasági Bizottság
Melléklet:
- 34/2017 számú önkormányzati rendelet (www.ujbuda.hu honlapról letölthető)
- 33/2012 számú önkormányzati rendelet (www.ujbuda.hu honlapról letölthető)
- a helyiség szintenkénti alaprajza