FELHÍVÁS
az ivartalanítási programban való részvételre
Tájékoztatjuk a kutya- és macskatartókat, hogy Újbudán továbbra is igénybe vehető a kedvtelésből tartott állatok ivartalanítási programja, mely 2024. december 31. napjáig, vagy a rendelkezésre álló keretösszeg kimerüléséig tart.
Az Önkormányzat az ivartalanítás költségének egy részét átvállalja, ezzel a lehetőséggel kívánja támogatni a felelős állattartással járó anyagi terheket.
A programban részt vehet minden olyan kutya- és macskatartó, aki a kerületben legalább 6 hónapja rendelkezik lakó-, vagy tartózkodási hellyel és tartósan életvitelszerűen ott lakik, valamint az állatot is ott tartja.
A programban háztartásonként legfeljebb egy állat ivartalanítására van lehetőség.
A költségek 70 %-át vállalja át az önkormányzat abban az esetben, ha az állat gazdája:
- öregségi nyugdíjban vagy rokkantsági ellátásban részesül,
- az igénylést megelőző egy évben eseti vagy lakhatási támogatásban részesült,
- gyermekét, gyermekeit egyedül neveli,
- gyermeke részére rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságot állapítottak meg.
A költségek 50%-át vállalja át az önkormányzat azon állattartók esetében, akik a fenti kategóriákba nem tartoznak.
Kutyák esetében feltétel, hogy az állat rendelkezzen egy éven belüli érvényes veszettség elleni oltással, valamint transzponderrel (mikrochippel) legyen ellátva.
Az ivartalanítást az alábbi rendelőkben lehet igénybe venni, az állattartó és az állatorvos által előre egyeztetett időpontban:
Fehér Táltos Állatorvosi Rendelő (1115 Budapest, Ballagi Mór utca 3. Telefonszám: +36209217116)
Animal-Rep Állatorvosi Rendelő (1119 Budapest, Etele út 28. Telefonszám: +3612053510)
Budai Kisállat Klinika (1112 Budapest Csárda utca 10. Telefonszám: +36 20 484 8484)
A programban való részvételre a Polgármesteri Hivatal Hatósági Igazgatóság Igazgatási Csoportjánál (1113 Budapest, Bocskai út 39-41.) személyesen lehet jelentkezni, egy igénybejelentő lap kitöltésével, a jogosultságot igazoló iratok bemutatásával:
- a gazda nevére kiállított legalább féléves lakcímkártya,
- az öregségi nyugdíjban vagy rokkantsági ellátásban részesülők esetében a Nyugdíjfolyósító igazgatóság által a tárgyév elején küldött, az öregségi nyugdíj, illetve a rokkantsági ellátás tárgyévi összegét rögzítő tájékoztató levél, nyugdíjas igazolvány,
- az igénylést megelőző egy évben eseti vagy lakhatási támogatásban részesültek esetében eseti illetve lakhatási támogatást megállapító egy éven belül kiállított határozat,
- gyermekeiket egyedül nevelők esetében a Magyar Államkincstár által kiadott igazolás arról a körülményről, amely szerint a szülő gyermekét egyedül neveli, (az egyedülálló szülő részére megállapított családi pótlék összegéről szóló határozat).
- a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülők esetében a jogosultságot megállapító határozat.
A kezelésre vitt állat állapotát az állatorvos ellenőrzi, az állattartóra eső költségrész a helyszínen fizetendő.
A támogatást a jelentkezés sorrendjében lehet igénybe venni.