A tanulmányút első napján került megrendezésre az úgynevezett Stakeholder konferencia, amelynek keretében a résztvevők előadásokat hallgattak meg a helyi részvételi költségvetés-tervezési programról és az önkormányzati szolgáltatások ellátásáról. Az Aradi Szociális Főigazgatóság fő célja a szociálpolitika alkalmazásának biztosítása a gyermekvédelem, a család, az idősek, a fogyatékkal élők, valamint a szociálisan rászoruló személyek, csoportok és közösségek területén. Az előadások során világossá vált, hogy a Főigazgatóság egy önkormányzati egységként látja el a jogszabályban előírt és az önként vállalt összes szociális szolgáltatást, míg a projektben részt vevő partnerszervezetek több intézmény bevonásával nyújtják a hasonló szolgáltatásokat.
A konferenciát követően a résztvevők meglátogatták a CURCUBEU Központot. Az intézmény a tanulási nehézségekkel küzdő iskolások napközi otthonaként működik, ahol a gyermekek életkorának, szükségleteinek, képességeinek, és fejlődési potenciáljának megfelelő interkulturális nevelés folyik, a célcsoport részére szabadidős és közösségi tevékenységeket biztosítanak, valamint pszichológiai és szakmai tanácsadást nyújtanak.
A látogatás következő állomásaként a Sérülékeny Csoportok Többfunkciós Központja került bemutatásra. Az intézmény a veszélyeztetett 18 év feletti fiatalok számára kínál szállást, tanácsadást, szakmai orientációt és munkavégzési támogatást. A Központ egy szociális otthonból és jóléti tanácsadásra szakosodott irodákból áll. Ezen kívül az intézmény terápiás központként is funkcionál, amely a fiatalok autonóm, önálló és felelősségteljes társadalmi életre való felkészítését szolgálja.
A tanulmányút második napján a fogadó partnerszervezet a CREATIV Szociális-Szakmai Rehabilitációs Központot mutatta be. Az intézmény elősegíti a fogyatékkal élő fiatalokat célzó hatékony társadalmi-szakmai programok megvalósítását, valamint támogatja a társadalmi integrációt, és a munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő társadalmi változásokat. A Központ hozzájárul az olyan személyes és interperszonális készségek fejlesztéséhez, mint a kommunikáció, a kapcsolat, az érzelmi intelligencia, az önbecsülés és öntudat növelése, a viselkedés kezelése és a stressz csökkentése, valamint a kognitív készségek fejlesztése a figyelem, a képzelet és a kreatív gondolkodás ösztönzésével. Az intézményben biztosított speciális terápiák segítségével a fiatalok megtanulhatják, hogyan tudják a lehető legkevesebb segítséggel hatékonyan megszervezni a mindennapjaikat.