Közigazgatás

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
november 23. szombat, Kelemen, Klementina

Online információs platform az ügyfélkapcsolatok erősítéséhez

Újbuda Önkormányzata a Competence projekt keretében egy korszerű integrált információs felület bevezetését tervezi ügyfelei számára.

  

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata az EGT és Norvég Alapok Regionális Együttműködés Alapja támogatásával 2021. július 01. – 2023. december 31. között valósította meg a „COMPETENCE – Kompetenciafejlesztés önkormányzati szakemberek részére a hatékonyabb közszolgáltatásokért” című projektet.

  

A nemzetközi projekt célja az önkormányzatok által nyújtott közszolgáltatások minőségének javítása volt, amelyhez két terület fejlesztésével járult hozzá. A program egyrészt a munkatársak kommunikációs, interkulturális és problémamegoldó készségeinek fejlesztésével az ügyfélbarát közszolgáltatások biztosítását kívánta elősegíteni. A projekttevékenységről ezen az oldalon olvashat bővebben, a kapcsolódó képzési anyagokat letölthető formában a cikkben osztjuk meg.

  

A közszolgáltatások színvonalának emelését támogatja a projekt keretében bevezetésre kerülő integrált online információs platform is, amely az ügyfelek önkormányzati szolgáltatásokkal kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdéseire gyűjti össze a válaszokat.

  

Úgy gondoljuk, hogy a kliensek tájékoztatása nem merülhet ki az egyes szolgáltatások és azok rövid összefoglalóinak a szolgáltatást nyújtó hely hivatalos honlapján történő közzétételével. Ezzel az intézmény ugyan eleget tesz a jogszabályi tájékoztatási kötelezettségeinek, de az ügyfeleket érdeklő részletkérdéseket sok esetben nem szerepelnek a honlapokon található leírásokban. Továbbá a hivatalos weboldalakon megosztott információk olyan szakzsargont tartalmazhatnak, amelynek ismerete nem várható el az ügyfélközönségtől.

  

Eközben sokan nem tudják, hogy adott élethelyzetükben milyen önkormányzati szolgáltatásokat vehetnének igénybe. Különösen nehéz és időigényes a tájékozódás, ha több csatornán kell összegyűjteni a szükséges információkat a szolgáltatásokról és a felhasználási feltételekről. Hiába lehet például a honlapról megtudni, hogy a helyi szociális intézményben van lehetőség házi segítségnyújtás igénybevételére, ha a szolgáltatás szükséges feltételeiről és a benyújtandó dokumentumokról csak emailben vagy telefonon kaphatunk tájékoztatást ügyfélszolgálati időben. A teljes körű informálás munkaidőt takaríthatna meg a szolgáltató oldalán, az elegendő információ pedig szabadidőt takaríthat meg az ügyfél részére.

 

Ezért az önkormányzatok számára különösen hasznos lehet egy korszerű integrált kommunikációs felület kialakítása. A platform bevezetése lépésről lépésre történhet. Első lépésben érdemes szociális, de mindenképp humán jellegű szolgáltatásokkal kezdeni (pl. nevelés, egészségügy, szociális, gyermekjóléti stb.). A humán szolgáltatások nyújtásán nap mint nap dolgozó, és így az ügyfelekkel napi szinten is kapcsolatba lépő önkormányzati munkatársak a fejlesztés során megtanulják a kliensek számára is megfelelő kommunikációs módszereket. A platformra felkerülő szövegek előkészítésénél meg tudják fogalmazni közérthetően, de a hitelesség megőrzése mellett az ügyfelek által leggyakrabban feltett kérdésekre a válaszokat.

 

A Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata által bevezetni kívánt online felület az alábbi címen elérhető az ügyfelek számára: Újbuda | Újbuda (ujbuda.hu).