Közigazgatás

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
július 15. hétfő, Henrik, Roland

Egyedülálló megállapodás a Google-lal

Egyedülálló  megállapodást írt alá december 5-én délelőtt a Google Enterprise, Újbuda Önkormányzata és a Revevol Kft. A XI. kerületi önkormányzat több tízmillió forintos megtakarítást remél a megállapodástól. 
A Google felhőalapú megoldásainak teljes körű önkormányzati alkalmazásáról írt alá megállapodást szerdán Przemek Sienkiewicz, a Google Enterprise Közép-Kelet-Európáért, Oroszországért és a FÁK államokért felelős vezetője és Hoffmann Tamás Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda polgármestere. A Google a közigazgatási szférában Közép-Kelet-Európában először Újbuda Önkormányzatával kötött megállapodást. „Forráshiányos időkben különösen fontos minden önkormányzat számára, hogy megfelelő megtakarítási lehetőségeket találjon.” – hangsúlyozta Hoffmann Tamás, Újbuda polgármestere. „Olyan korszerű megoldásokat kell találni, amelyek nem csupán olcsóbbá teszik az önkormányzat és intézményeinek működését, de egyúttal növelik a közigazgatási szolgáltatások színvonalát, egyszerűbb és gyorsabb ügyintézést tesznek lehetővé a polgárok számára.” – tette hozzá a polgármester. Közép-Kelet-Európában először Újbudán kezdődik meg a felhőalapú, lakosságközpontú ügyintézés bevezetése. Az egyedülálló fejlesztés első lépéseként a Revevol által fejlesztett Google App Engine-en és Google Dokumentumokon alapuló testületi rendszert hoztak létre. Az új rendszer hosszú távon több tízmilliós megtakarítást hoz a hivatalnak évente, hárommillió forinttal csökkentve csak az áramszámlát. A gyorsabb belső hivatali ügyintézés mellett a hivatal papírfelhasználása is egy tonnával csökkenhet évente. Első lépéseként a Revevol közreműködésével egy olyan Google App Engine-en és Google Dokumentumokon alapuló testületi támogató rendszer használatát vezették be a polgármesteri hivatalban, amely digitalizálja a teljes dokumentumkezelést. Az itt dolgozó mintegy száz köztisztviselő, valamint a képviselő-testület tagjai tesztként már most használják a megoldásokat. „A Google Apps olyan internetalapú irodai alkalmazásokat kínál, amelynek segítségével a közigazgatásban egyszerre lehet hatékonyabbá és olcsóbbá tenni a munkát” – emelte ki Przemek Sienkiewicz. Az új rendszer előnye, hogy az e-mailek, a naptárak, a dokumentumok bárhonnan, bármilyen eszközről – mobiltelefonról, irodai vagy otthoni számítógépről – elérhetőek. A jogosultságok könnyen és egyszerűen kezelhetőek, és csak az fér hozzá az adatokhoz, akinek erre joga van. Mindezek ellenére a rendszer teljes körű biztonságot és védelmet garantál. A felhő alapú rendszerben folyamatos a biztonsági mentés, követhetőek a változások és változtatások. A Google Apps lehetőséget teremt arra is, hogy egymástól távol lévő egységek közösen dolgozzanak egy adott dokumentumon, könnyen és gyorsan megosszák egymással az adatokat. A felhő alapú rendszer alkalmazásával az önkormányzat mentesül a számítógépes programok folyamatos megújításának és a szerverek fenntartásának és működtetésének költségeitől is – ezzel nem csupán beruházási kiadásait mérsékli, de jelentősen csökkenti saját áramszámláját is. A megállapodás értelmében a Google Enterprise átfogó tanulmányt készít arról, hogyan érhető el az önkormányzathoz tartozó intézmények rendszereinek integrációja, milyen alkalmazásfejlesztések szükségesek mindehhez, hogyan valósítható meg a felhőalapú kommunikáció az újbudai intézményekben, és milyen megoldásokkal lehet a lakossági ügyintézésben is alkalmazni a korszerű technikát. „Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban számtalan közigazgatási szervezet alkalmazza sikerrel a Google Apps megoldásait, amelyek most először jelennek meg a magyar, és a közép-kelet-európai közigazgatásban. Nagyon örülünk, hogy Újbuda önkormányzata minket választott a testületi rendszer fejlesztésére. Véleményünk szerint a megállapodás nyomán Újbuda önkormányzata a magyarországi közigazgatás modernizálásának iskolapéldája lehet.” - tette hozzá Boscha István, a Revevol ügyvezető igazgatója.